Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія - http://taladm.cg.gov.ua/old
back

04 липня 2018

Які відбулись зміни в Порядку обліку платників ЄСВ

У Прилуцькій ОДПІ повідомили. Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» внесені зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та встановлено, що:

платниками єдиного внеску є члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах;

взяття на облік таких осіб здійснюється не пізніше робочого дня з дня отримання від них відповідної заяви.

У зв’язку з цим видано наказ Міністерства фінансів України від 29.03.2018 № 393 «Про затвердження змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціального страхування» (далі – Наказ), який набрав чинності з 08.06.2018 року.

Наказом визначається форма заяви про взяття на облік платника єдиного внеску (члена фермерського господарства) (форма № 12-ЄСВ) та процедури взяття на облік платників єдиного внеску – членів фермерського господарства.

Також Наказом визначаються процедури заміни повідомлення про взяття на облік платників єдиного внеску за формою № 2-ЄСВ, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Наказ опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 29.05.2018 № 41.

 

Запит на отримання публічної інформації за новою формою

У Прилуцькій ОДПІ повідомили. З 26.06.2018 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 04.05.2018 № 468 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби».

Цим наказом удосконалено форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби. Зокрема, передбачено можливість обрання запитувачем способу отримання інформації (документів) на запит на отримання публічної інформації шляхом проставлення у такому запиті відмітки «ознайомлення з документами в спеціальному місці розпорядника інформації».

Також визначено порядок відшкодування витрат на копіювання та/або друк документів, що надаються за запитом на отримання публічної інформації, розпорядником якої є органи Державної фіскальної служби.

Так, орган ДФС надає за вимогою запитувача 10 перших сторінок документа безкоштовно одночасно з повідомленням про необхідність відшкодування витрат на виготовлення копій решти документів, крім документів, якщо вони надаються на вимогу запитувачу виключно на електронну пошту.

Крім того передбачено, що дія цього наказу не поширюється на відносини у сфері звернень громадян та адвокатських запитів, які регулюються Законом України «Про звернення громадян» та Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» відповідно.

Також наказом закріплено електронну адресу, на яку до ДФС направляється запит на отримання публічної інформації: publicinfo@sfs.gov.ua, яка на сьогодні функціонує відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

 

Довідково:

Наказ Міністерства фінансів України від 04.05.2018 № 468 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби» розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Головна>Робота з громадянами>Публічна інформація> Нормативно-правові акти» за посиланням:http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/normativn/.

Форма для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби, розміщена на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Головна>Робота з громадянами>Публічна інформація> Форми подання запиту» за посиланням: http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/formi-zapitu-na-informatsiyu/.

 

Платники податків мають можливість реалізовувати через електронний кабінет права та обов’язки, передбачені ПКУ

Прилуцька ОДПІ нагадує. Відповідно до ст. 42 Податкового кодексу України, платники податків за допомогою електронного кабінету платника мають можливість:

перегляду в режимі реального часу інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, здійсненням податкового контролю, в тому числі дані оперативного обліку податків та зборів (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, дані системи електронного адміністрування реалізації пального, а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки контролюючого органу;

проведення звірки розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки контролюючого органу;

управління сумами помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені відповідно до положень цього Кодексу;

автоматизованого визначення обов’язкових для заповнення та подання форм податкової звітності та рахунків для сплати податків і зборів конкретного платника податків;

заповнення, перевірки та подання податкових декларацій, звітності до контролюючого органу;

реєстрації, коригування податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних та акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

перегляду в режимі реального часу інформації про податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрація яких в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена;

доступу платників податків до системи електронного адміністрування податку на додану вартість у розрізі поточних значень всіх доданків та від’ємників, передбачених пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, в режимі перегляду у реальному часі та доступу до даних Єдиного реєстру податкових накладних, включаючи можливість формування, перевірки та підтвердження податкових накладних, складених платником податку чи його контрагентами за вчиненими між ними правочинами, для цілей формування податкового кредиту платником податків, перевірки та визначення дати і часу реєстрації таких накладних та/або розрахунків коригування, а також перегляд інформації про незареєстровані податкові накладні та/або розрахунки коригування до них, подані на реєстрацію платником податків, із зазначенням причини відмови у їх реєстрації;

інформування платників податків про проведення документальної планової перевірки платника податків із зазначенням дати початку проведення такої перевірки, ходу та результатів його перевірок, передбачених цим Кодексом, у тому числі отримання наказу про проведення документальної (планової або позапланової, виїзної або невиїзної) та фактичної перевірки, отримання акта або довідки, яким оформлені результати перевірки;

забезпечення можливості адміністративного оскарження рішень контролюючих органів, у тому числі подання заперечень на акт або довідку, якими оформлені результати перевірки, подання скарги на податкове повідомлення-рішення або інше рішення, дію або бездіяльність контролюючого органу чи посадової особи контролюючого органу, у тому числі рішення про коригування митної вартості, рішення щодо класифікації товарів для митних цілей, про визначення країни походження, рішення щодо підстав для надання податкових пільг тощо;

інформування про статус контрагентів за публічно доступними даними інформаційних ресурсів центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, інших реєстрів та баз даних, які ведуться згідно з цим Кодексом, включаючи надання інформації про контрагентів платника податків, щодо яких прийнято рішення про ліквідацію юридичної особи, про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість або яких притягнуто до відповідальності за порушення законів з питань оподаткування (виключно після остаточного узгодження санкцій та зобов’язань);

взяття на облік, внесення змін до облікових відомостей (включаючи, але не обмежуючись, внесення або зміну інформації про осіб, які мають право підписувати податкову звітність, та сертифікатів відкритого ключа їхніх електронних цифрових підписів та/або печатки (за наявності), зняття з обліку (у тому числі взяття на облік, внесення змін до облікових відомостей та зняття з обліку осіб, які здійснюють операції з товарами у порядку, визначеному Митним кодексом України), переходу на спеціальні режими оподаткування та інших реєстраційних дій;

подання звернень та інших документів для отримання ліцензій, дозволів на поміщення товарів у митні режими, дозволів на провадження митної брокерської діяльності, відкриття та експлуатацію магазинів безмитної торгівлі, митного складу, вільної митної зони комерційного та сервісного типу, складу тимчасового зберігання, вантажного митного комплексу, а також звернень та інших документів з приводу винесення попередніх рішень у порядку та на умовах, передбачених Митним кодексом України;

подання звернень та інших документів з метою реєстрації об’єкта інтелектуальної власності у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, отримання повідомлень від митниць про призупинення митного оформлення на підставі даних митного реєстру об’єктів інтелектуальної власності та подальшого листування з правовласником з приводу призупинення такого митного оформлення;

подання заяв та інших документів з метою отримання документів, що підтверджують країну походження, які видаються митницями (зокрема сертифікатів EUR.1);

реєстрації контролюючим органом реєстраторів розрахункових операцій у разі, якщо така реєстрація передбачена законодавством, подання звітності, пов’язаної із застосуванням реєстратора розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок, подання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, подання інформації про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або у безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти тощо;

подання повідомлення про технічну та/або методологічну помилку, що виявлена в роботі електронного кабінету;

отримання будь-якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, або інформації з баз даних про такого платника податків шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки контролюючого органу з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису;

забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених цим Кодексом, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку.

 

Як правильно зареєструвати податкову накладну у вихідний чи святковий день

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПКУ реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року
№ 341) зі змінами і доповненнями передбачено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки ЄРПН, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочій день, такий день вважається операційним днем.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 101)

 

Що є доходом фізичної особи – підприємця - платника єдиного податку

 

Відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доходом фізичної особи – підприємця - платника єдиного податку є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі (п. 292.3 ст. 292 ПКУ). При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

Згідно із п. 292.3 ст. 292 ПКУ до суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг). Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку.

До суми доходу платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, за звітний період також включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

Більш детально з даним роз’ясненням можна ознайомитись на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України у категорії 107.04.

 

За приватизовані земельні ділянки земельний податок сплачують власники

 

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу громадян – членів садівничих товариств на наступне. У разі, якщо земельні ділянки у садівничому товаристві приватизовані громадянами (членами садівничого товариства) і у таких громадян є документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то платником плати за землю є власники земельних ділянок, тобто самі громадяни, за виключенням тих, хто згідно зі ст.281 Податкового кодексу України має пільги щодо сплати земельного податку.  

Садівниче ж товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи землі загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва, і щодо яких члени товариства не оформили право власності на свою земельну ділянку.

Додамо, що нарахування фізичним особам сум податку за землю проводиться контролюючими органами, які до 1 липня поточного року надсилають платникові податкове повідомлення-рішення щодо сплати податку.

 

            Вартість послуг з лікування поки що не включається до податкової знижки

 

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу громадян на те, що Податковим кодексом України (далі – Кодекс) передбачено право платників податків на податкову знижку за витратами на платні послуги з лікування. Проте, скористатися таким правом фізичні особи у цьому році не зможуть.

Так, можливість включення таких сум до витрат передбачено пп. 166.3.4 п. 166.3  ст. 166 Кодексу. Зокрема, до переліку витрат включається сума коштів, сплачених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

До таких витрат у тому числі відносять і вартість придбання ліків (донорських компонентів, протезно-ортопедичних пристосувань, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів), а також сума коштів, сплачених платником податку, визнаного в установленому порядку інвалідом, на користь протезно-ортопедичних підприємств, реабілітаційних установ для компенсації вартості платних послуг з реабілітації, технічних та інших засобів реабілітації, наданих такому платнику податку або його дитині-інваліду у розмірах, що не перекриваються виплатами з фондів загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування.

            Зазначена вище норма Кодексу набирає чинності з 1 січня роки, наступного за роком, у якому набере чинність закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування (п. 1 розд. XIX Кодексу).

Станом на 01 січня 2018 року такий закон чинності не набрав, тому податкова знижка по витратах передбачених пп. 166.3.4 Кодексу за наслідками 2017 року платникам податку не надається.

Нагадуємо, що скористатися правом на отримання податкової знижки за 2017 рік громадяни можуть до 31 грудня 2018 року включно.

 

            Нерухомість у сумісній власності: хто сплачує податок

 

Як роз’яснили в управлінні податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Чернігівській області, підставою для нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є право власності на житлову та/або нежитлову нерухомість.

Підпунктом 266.1.2 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України передбачено, що у разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;

якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

Нагадаємо, що податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України. Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

Особливості коригування показників акцизної накладної у випадку повернення пального постачальнику

 

             ГУ ДФС у Чернігівській області нагадує:  розрахунок коригування акцизної накладної складається особою, яка реалізує пальне.

             Розрахунок коригування акцизної накладної, складений платником податку до акцизної накладної з реалізації пального неплатникам акцизного податку або складений за іншими операціями, аніж реалізація пального отримувачам пального, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) таким платником податку.

         У разі якщо в розрахунку коригування акцизної накладної, складеному до акцизних накладних із реалізації пального платникам податку, передбачається збільшення обсягів реалізованого пального або, якщо коригування показників не змінює обсягу реалізованого пального, розрахунок коригування акцизної накладної складається та реєструється в ЄРАН особою, котра реалізує пальне у порядку, передбаченому для акцизних накладних.

        За умови, якщо в розрахунку коригування акцизної накладної, складеному до акцизних накладних із реалізації пального платникам податку, передбачається зменшення обсягів реалізованого пального, особа, що реалізує пальне складає розрахунок коригування акцизної накладної та направляє його отримувачу пального, який здійснює реєстрацію такого розрахунку в ЄРАН.

         Водночас, особа, яка реалізує пальне, має право зменшити обсяг реалізованого пального в податковій декларації за таким розрахунком коригування після його реєстрації в ЄРАН отримувачем пального.

           

Оновлено реєстр РРО

 

Доводимо до відома платників, що ДФС України 06.06.2018 наказом № 362 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, який містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.

Водночас наказ ДФС України від 20.02.2018 № 79 втратив чинність.

Ознайомитися з реєстром можна за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/320822.html

 

До уваги суб’єктів господарювання!

 

Як повідомила Державна фіскальна служба України, відповідно до вимог розділу Х Митного кодексу України Державною фіскальною службою України надано статус гаранта з включенням до реєстру гарантів ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» та ПАТ КБ «МТБ БАНК».

Раніше такий статус мав лише ПАТ АБ «Укргазбанк».

Вказані банки мають право надавати митним органам фінансові гарантії забезпечення сплати митних платежів.

Фінансова гарантія, що надається у вигляді документа, є безвідкличним зобов’язанням гаранта, внесеного до реєстру гарантів, виплатити на вимогу органу доходів і зборів кошти в межах певної суми у разі невиконання забезпечених цією гарантією зобов’язань із сплати митних платежів.

«Враховуючи необхідність виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами з іншої сторони система гарантування сплати митних платежів в Україні буде розвиватись згідно з міжнародними зобов’язаннями України та будуватись на найкращих європейських практиках», - зазначається у повідомленні   Державної фіскальної служби України.

 

            Щодо обов’язку подання звіту про контрольовані операції

 

За інформацією управління аудиту ГУ ДФС у Чернігівській області, в ході проведення документальної планової перевірки встановлено, що платник податків здійснював  господарські операції з експорту товарів пов’язаній особі-нерезиденту, де одна і та сама  фізична особа опосередковано, тобто через родича, володіє 99 відсотками корпоративних прав українського підприємства. Отже, відповідно до  підпункту а) п.п 39.2.1.1 п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу ці операції є контрольованими. Підпунктом 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового Кодексу України  (далі – Кодекс) встановлено, що платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції (далі – КО), зобов’язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним за 2015 рік та до 01 жовтня що настає за звітним за 2016 рік, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Станом на 26.03.2018 року платник податків звіт про КО за 2015 та 2016 роки до ДФС України не подавав. А отже, контролюючим органом, відповідно до норм, визначених п. 120.3 ст. 120 Кодексу, застосовано штрафні санкції в сумі  майже 779 тис грн. за   неподання звітів за 2015-2016 роки.

Управління аудиту ГУ ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників податків, що відповідно до п. 120.3 ст. 120 Податкового Кодексу України  неподання платником податків звіту про контрольовані операції (уточнюючого звіту) тягне за собою накладення штрафу, що становить 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року.

 

            На Чернігівщині припинено торгівлю алкогольним сурогатом

 

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Чернігівській області, спільно із прокуратурою Чернігівської області, викрили факт незаконного зберігання і реалізації небезпечного для здоров’я алкогольного сурогату.

Зберігався фальсифікат в гаражних приміщеннях одного з гаражних кооперативів, розташованого в м. Чернігові.

Реалізація небезпечної продукції здійснювалась в пластиковій тарі та в тарі «bag-in-box» через торгівельну мережу м. Чернігова.

За результатами проведених обшуків з незаконного обігу вилучено 800 літрів фальсифікованих алкогольних напоїв орієнтовною вартістю 136 тис грн та автомобіль, який використовувався ділками у незаконній діяльності. Всього вилучено ТМЦ на суму 436 тис гривень.

На даний час триває досудове розслідування по кримінальному провадженню, зареєстрованому за ч. 3 ст. 204 (незаконне виготовлення, зберігання, збут і транспортування з метою збуту підакцизних товарів) Кримінального кодексу України.

 

З 1 липня 2018 року запроваджено нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва

 

За інформацією ДФС України, нововведення не стосуватимуться маркування сигарет з фільтром та без фільтра, а також цигарок. Тобто даними марками будуть маркуватися сигарили, сигари, тютюн кальянний, жувальний тощо.

Тепер розпізнати тютюнові вироби за видами можна буде наступним чином:

- тютюнові вироби вітчизняного виробництва (сигарети з фільтром та сигарети без фільтра, цигарки) маркуватимуться маркою акцизного податку виготовленою у зеленій кольоровій гамі;

- імпортного виробництва (сигарети з фільтром та сигарети без фільтра, цигарки) – у синій;

- тютюнові виробів вітчизняного виробництва (інші тютюнові вироби – сигари, сигарили, тютюн кальяний, жувальний тощо) – помаранчевій;

- імпортного виробництва – бордовій.

Введення марок нового зразка дасть змогу уникнути маніпулювання з наклейкою марок акцизного податку призначених для одного виду тютюнових виробів (сигари, сигарили) на інші, з більшою ставкою податку (сигарети).

Закуплені до 1 липня 2018  суб’єктами господарювання марки попереднього зразка застосовуватимуться у виробництві до їх повного використання. А марковані такими марками тютюнові вироби знаходитимуться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.

Тютюнові вироби (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок), марковані марками попереднього зразка, які виготовлені до 1 липня 2018 року  допускаються до митного оформлення та перебуватимуть в обігу до їх повної реалізації.

 

            Податкову декларації з ПДВ за червень

          необхідно подавати за оновленою формою!

 

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників ПДВ, що наказом Міністерства фінансів України від 23.03.2018 № 381 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року № 21», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.2018 за № 451/31903 (далі – Наказ № 381), який набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, внесено зміни до форми податкової декларації з ПДВ, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 276).

Зокрема, зазначеними змінами в новій редакції викладені додатки: 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість» (далі – додаток 1), 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту» (далі – додаток 5), 9 «Розрахунок податкових зобов’язань за операціями, визначеними в статті 161 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів» (далі – додаток 9) до декларації з ПДВ.

Наказ № 381 було опубліковано в Офіційному віснику України 04.05.2018 № 35.

Таким чином, подання податкової звітності за формою, яка враховує зміни, внесені Наказом №381, вперше здійснюється за звітний період червень 2018 (граничний термін подання 20.07.2018), ІІ квартал 2018 року (граничний термін подання 10.08.2018 – у серпні 2018 року).

Додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ з 01 липня 2018 року подаються платниками, які обрали місячний або квартальний звітні (податкові) періоди, за новими формами.

Водночас наголошуємо, що відомості до таблиці 1.2 додатку 1 та додатку 5 до податкової декларації з ПДВ заповнюються платниками одноразово (для платників, які обрали місячний звітний (податковий) період, – червень 2018 року та платників, які обрали квартальний звітний (податковий) період, – ІІ квартал 2018 року).

Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами внесеними Наказом № 381, подається починаючи з 01 червня 2018 року.