back

16 січня набула чинності 30 стаття закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної"

16 січня 2021

 

Сьогодні, 16 січня, вступають в дію окремі норми закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної», ратифікованого рішенням Верховної Ради 25 квітня 2019 року. Президент України підписав його 15 травня того ж року.

 

Законом України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" передбачено, що всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів українською мовою.

 

Це стосується магазинів як онлайн, так і офлайн, кав'ярень та інших закладів харчування, банків, АЗС, аптек тощо.

 

Виробників та продавців в Україні зобов'язують надавати споживачам інформацію про товари, роботи чи послуги державною мовою. Але така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою.

 

При цьому на прохання клієнта надавач послуг чи продавець можуть здійснити обслуговування іншою мовою.

 

"На прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін", - йдеться у Законі.

 

Громадянин в разі порушень з боку працівників сфери послуг або компаній може звернутися до уповноваженого із захисту державної мови Тараса Креміня. На своїй сторінці у фейсбуці він дає поради, як діяти, якщо право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене:

 

- Спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.


-  У разі відмови працівника, звернутись до керівництва закладу або на "гарячу лінію" установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.


- У разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місцеперебування, контакти суб'єкта).


- Подати скаргу до Уповноваженого на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/


- У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендуємо також додати докази на підтвердження.

 

Департамент інформаційної діяльності та
комунікацій з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації